Monday, March 22, 2010

SEDARLAH DIRI SIKIT!

Tau siapa orang yang dimaksudkan dalam berita ini. Anak peneroka Felda. Dulu, bapanya memohon masuk Felda. Merubah taraf hidup, sekarang anaknya bukan main lagi..... Fikirlah panjang-panjang dan luas-luas.

Ini berita dari Karakahdaily. Baca! Jangan tak baca.



BERA, 22 Mac: Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman (gambar) berkata, terdapat banyak maklumat yang menunjukkan kerajaan akan melakukan tindakan agresif terhadapnya termasuk kemungkinan ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat berkata, penahanannya baru-baru ini bertujuan untuk menakutkan dirinya dan masyarakat peneroka menghadiri program yang dianjurkan sekali gus berusaha menutup kepincangan pengurusan Felda dan kerajaan Umno/BN.
“Penahanan saya adalah untuk menakutkan masyarakat Felda untuk menjemput saya berceramah. Mereka berusaha untuk menutup kepincangan yang dilakukan dalam pengurusan Felda termasuk penindasan terhadap masyarakat peneroka.
“Saya menerima banyak maklumat yang diberikan oleh banyak pihak tentang bagaimana penyelewengan berlaku. Saya ada 15 isu yang akan saya dedahkan satu persatu. (Memang le banyak isunya. Tapi, selalunya yang diambil kira, isu buruk. Yang baik tak mmandang pun)

No comments:

Nuffnang