Monday, March 22, 2010

CERITA SEDIH!

KENAPALAH SEDIH SANGAT???

Biasa le tu. Berjaga-jaga dahulu lebih baik. Nasi kalau dah jadi bubur tak guna.
Tu, sememangnya ye. Pelajar itu ditaja oleh kerajaan untuk belajar. Nanti kalau ditasak dengan fahaman politik yang tak ketahuan nanti kan susah. Budak-budak remaja kampung boleh lah ”ditipu” dengan pelbagai propaganda negatif, sehingga melilit kepala melawan polis berdemonstrasi di sana-sini. Jadi, eloklah dilarang awal-awal... nanti rosak otak budak-budak yang tengah nak belajar ni.

Bacalah apa yang saya sajikan di bawah ini. Fikirkanlah kewajarannya.



Petikan dari Harakahdaily.

Semangat IMalaysia yang dilaungkan oleh Najib dan kerajaan yang telah membelanjakan wang jutaan ringgit untuk disebarkan luaskan kepada semua peringkat rakyat dari pegawai kerajaan sehinggalah kepada rakyat biasa.

Sebenarnya bukan tujuan saya untuk membenarkan dasar (Komen: Kenapa pulak? Inikan dasar yang baik?) ini namun yang dikesali ternyata ianya sebagai satu gimik politik dan dasar yang cuma menjadi mainan politik pemimpin BN namun jauh untuk dilaksanakan oleh mereka sendiri termasuklah oleh pegawai kerajaan di bawahnya. (Komen: Habis tu, mana yang bukan gimiknya? Yang PAS buat???)

Realiti kepada apa yang berlaku di Ireland dimana sesampai kami disini dimaklumkan hampir semua pelajar tajaan kerajaan seperti dari MARA, JPA dan sebagainya telah diugut (Bukan ugut, tapi larang..tumpu pada pengajian dulu) oleh jabatan penuntut Malaysia disini dari menghadiri apa saja program yang diatur oleh Kelab Penyokong PAS Ireland (Komen:Ini pertubuhan politik, mana boleh!) yang suatu masa dulu dirasmikan oleh Presiden PAS sendiri.

Secara umumnya tindakan yang dilakukan oleh Pegawai jabatan penuntut yang sering dilakukan bila ada saja pemimpin Pakatan Rakyat sampai di sini adalah satu lumrah. Malah telah ada pelajar Malaysia yang ditarik biasiswa kerana hadir dalam program bersama pemimpin PAS (Komen:Itu pun selepas diberi nasihat..degil jugak, gasak kau le). Sedangkan bila ada saja pemimpin BN dan UMNO yang sampai malah diadakan satu program khusus dan semuanya hadir.(Komen:Bukan program politik atau mencaci-maki kerajaan. Ini kira majlis ilmu)

Namun saya tetap mengucapkan terima kasih kepada pegawai tersebut yang telah melakukan tindakan double standard yang ternyata menambahkan kebencian rakyat Malysia termasuk penuntut Malaysia yang diugut itu kepada UMNO dan BN. (Komen: Ini tak timbul sebab mereka sudah ada perjanjian. Kalau rasa nak bebas, pergilah belajar dengan duit sendiri.Sapa pun tak kisah!)

(Penulis asal artikel ini pun tak patut juga. Dulu masa belajar sampai dapat Dr. pun pakai duit kerajaan/JPA/ MARA jugak).

Soldier of LoveThe Twilight Saga: New Moon (Two-Disc Special Edition)The Help

No comments:

Nuffnang