Saturday, April 3, 2010

BERITA YANG PERLU DIPERBETULKAN!

Cuba lihat berita yang diperturunkan. Petikan berita Harakah ini jelas menunjukan penipuan yang tidak boleh diampunkan. Rakyat Perak sekali lagi diputarbelitkan. Apa-apa pun baca lah dulu....


Sidang Dewan Rakyat sudah pun selesai berlangsung.Ianya mengambil masa dua hari. Hari pertama merupakan hari perasmian dengan dipenuhi Ucapan Titah Tuanku. Hari Kedua …apa yang berlaku?
(Apa yang berlaku?? ADUN Pakatan Rakyat buat kecoh bawa "banner" tulis macam-macam.. Semuanya dan dirancang. kalau tidak mana datangnya "banner-banner" tu. Lu fikir la sendiri!!!!)

Rakyat tentunya mahu tahu, apakah perkara-perkara penting yang berkaitan dengan rakyat telah diputuskan. Rakyat telah memilih mereka sebagai wakil mereka ke mesyuarat di Dewan Undangan Negeri bagi membawa segala aduan dan masalah mereka di tempat masing-masing.
(Macam mana nak berbahas, semuanya kecoh! Serang menyerang sampai pergi ke meja ADUN Kerajaan...Cakap mesti mau fikir!!!)

Untuk memberi kesempatan kepada kesemua 59 wakil rakyat negeri Perak ini supaya dapat mengemukakan soalan-solan berhubung dengan masalah rakyat ditempat masing-masing, Pakatan rakyat telah mencadangkan supaya Dewan Undangan Negeri Perak bersidang untuk selama 5 hari.

(Kalau lima hari pun tak guna jugak..Depa pun bukan hormat sangat dengan peraturan dewan. Asyik-asyik keluar dewan.. Buat lima hari pun buang masa saja. Kalau ikut telunjuk dia orang, tak apa.. Kalau tak ikut, "merajuk" keluar dewan.. ini kah mentaliti yang ada pada ADUN PR???)

Cukup lah setakat itu. Ayat biasa, tak payah baca!!!!

Ini pengakuan penulis berita:(Tak berani pun letak nama sebenar!)
* Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Harakahdaily.net. Harakahdaily.net tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan.

No comments:

Nuffnang