Friday, April 2, 2010

BUDAYA ORANG GILA KUASA!

Tahukah anda, apakah ciri-ciri yang boleh digolongkan sebagai orang yang GILA KUASA? Di sini diperturunkan beberapa petikan berita yang memungkinkan anda mengenali cirri-ciri orang GILA KUASA!

Petikan 1:

Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali mengakui terdapat anggota parti itu yang percaya terhadap tuduhan bahawa penasihatnya Datuk Seri Anwar Ibrahim berbohong tentang projek pembentukan kerajaan baru peringkat persekutuan 16 September lalu.

"Malangnya saya lihat ada juga segelintir paling kecil anggota PKR, termasuk Angkatan Muda Keadilan (AMK) serta Wanita PKR, yang termakan oleh propaganda murahan ini," katanya sewaktu merasmikan kongres dua sayap utama parti itu di Stadium Malawati, Shah Alam pagi ini.

Bagaimanapun, menurutnya, sebilangan besar rakyat, dan hampir semua anggota parti dalam Pakatan Rakyat tetap mengharapkan projek itu menjadi kenyataan setidak-tidaknya dalam pilihanraya umum akan datang.

"Saya tahu bahawa seluruh anggota parti dan rakyat yang mahukan perubahan yakin Anwar becakap benar tentang bilangan Anggota Parlimen yang hendak berpindah itu cukup," katanya.

"Kita tahu ramai telah memberi surat pengakuan atau menyediakan surat sumpah akan berpindah. Namun ada yang takut (mereka) mungkin disekat apabila diperlukan bangun dalam Parlimen untuk membuktikan sokongan kepada sebarang usul yang dikemukakan pihak Pakatan," katanya.

Pembohongan yang berleluasa oleh orang yang GILA KUASA!
Dr Syed juga mendakwa ahli-ahli parlimen itu menerima tekanan dan ugutan yang kuat, antaranya daripada polis Cawangan Khas (SB) yang "sepanjang masa bertunggu bertangga mengawasi segenap pergerakan mereka (ahli parlimen BN)".
Pembohongan lagi!

Selain itu, katanya lagi, percubaan pemimpin Pakatan hendak bertemu perdana menteri bagi meminta sidang khas Parlimen diadakan bagi membincang dan memutuskan pelan perpindahan kuasa itu sentiasa ditolak.

Petikan 2:

Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menjelaskan punca kegagalannya menukar kerajaan persekutuan, atau "projek 16 September", walaupun beliau dijangka mengulas panjang isu itu seperti dinanti-nantikan banyak pihak dalam kongres pertama PKR selepas pilihanraya umum Mac 2008 lepas.

Semalam, timbalan presiden parti itu Dr Syed Husin Ali berkata, beliau menjangkakan perkara itu akan dijelaskan tokoh utama PKR itu dalam kongres tahunan kelima parti itu yang bermula di Shah Alam hari ini.

Akibat kegagalan tersebut, media menuduh Anwar berbohong dan terdapat ahli-ahli PKR dalam pergerakan Wanita dan Angkatan Mudanya yang percaya dengan dakwaan sedemikian, kata Dr Syed Husin.

Mengakui projek itu "belum berhasil", Anwar berkata: "Peralihan kuasa bagi kita bukan percaturan politik peribadi.
(Memang ini percaturan politik peribadi!)

"Peralihan kuasa bagi kita adalah menegakkan suatu sistem yang adil, media yang bebas, badan kehakiman yang bebas, polis yang profesional, pimpinan yang tidak rasuah dan tamak haloba menekan rakyat.
(Ini pun satu pembohongan dan putar belit!)

"Itu maksud peralihan kuasa. Dan peralihan kuasa belum berhasil pada 16 September."
Maksud sebenar peralihan kuasa ialah supaya beliau boleh jadi Perdana Menteri dan semua kroninya dilantik menjadi Menteri-Menteri yang akan ”melanyak” semua kekayaan negara!

Beliau turut melahirkan rasa kesal dengan label anti-Melayu yang dikenakan terhadap DAP oleh "jaguh-jaguh Melayu baru" seperti ucapan-ucapan mereka di dalam Parlimen.
Tak kena lago tak apa. Kena macam Penang baru puas! DAP masa tak dapat kira semuanya bersetuju..dah dapat baru ketahuan!!!!

Petikan 3:

Datuk Seri Anwar Ibrahim menyusun strategi baru - menggegarkan Sarawak sebagai langkah baru menuju Putrajaya dalam merealisasikan 'projek 16 September' menukar kerajaan persekutuan.
(Taktik baru pulak..Memang tak puas-puas selagi matlamat peribadi tidak tercapai. Nak jadi Perdana Menteri Malaysia yang baru…he!he!)

Katanya, beliau akan ke Sarawak pada pertengahan bulan depan dan mengarahkan semua pimpinan PKR bergilir-gilir untuk ke sana setiap minggu untuk meraih keyakinan masyarakat di sana menjelang pilihanraya negeri, selewat-lewatnya dijangka diadakan 2010.
(Nak tipu rakyat Sarawak pulak!)

"Langkah pertama, gegarkan Sarawak. Sarawak barisan hadapan kita sekarang," kata penasihat PKR dalam ceramah khas malam tadi bersempena kongres nasional kelima partinya selama dua hari di Shah Alam mulai semalam.
(Lantak engko la… Tak kan MP Sarawak nak tengok saja!!!)

Anwar berkata, tarikh 16 September itu, merupakan sasaran ke arah membina satu kekuatan bagi menubuhkan kerajaan baru bersama dengan Pakatan Rakyat.
Menurutnya, mengambil alih kerajaan bukan perkara mudah dan menasihatkan agar rakyat bersabar menunggu masanya.


"Ini isu yang tidak mudah diungkap dan dilakar dengan kata-kata kerana ada sebab, ada hal yang saya tidak dapat sebutkan.”
(Tak boleh nak sebut la pasal benda tipu!!)

"Orang yang bersetuju, menunggu waktu untuk menyeberang, syaratnya tidak didedahkan sehingga mereka bersedia. Jadi, cakap salah, tidak cakap pun salah.”
(Nak cakap apa lagi. Semuanya dan hancur-bocai.. Serabut habis… Allah tak suka orang cakap bohong!!!)

Sehubungan itu, Anwar berharap orang ramai bersabar walaupun beliau mengakui terdapat ahli-ahli PKR dan rakyat yang ragu-ragu dan tertanya-tanya bilakah beliau akan membentuk kerajaan baru dan berada di Putrajaya.
(Harapan akan tinggal harapan.. Angan-angan Mat Jenin, akhirnya jatuh ke tanah..gedebup. Mati!!!!)

Petikan 4:

KUALA LUMPUR, 2 April: Dakwaan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir bahawa beliau ditawarkan jawatan Menteri Besar Perak jika bersetuju menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) selepas Pilihan Raya Umum ke-12 hanyalah satu pembohongan dan usaha mengalihkan perhatian umum terhadap krisis dalaman Umno negeri itu.
(Pandai pula kata orang berbohong! Yang selama ini, mereka berbohong kepada rakyat tu mereka tak sedar...Memanglah dasar GILA KUASA!!!)

Sambung berita lagi....

"Ini satu daripada taktik pembohongan Zambry. Kami sendiri telah mengesahkan dengan Datuk Seri Anwar (Ibrahim), memang tidak betul. Kalau ada sekali pun, ramai lagi calon yang lebih hebat dan lebih layak daripada beliau.
(Buat apa nak Tanya.. Siapa nak mengaku. Mampus tak mengaku punya… Cukupla tu.. Marilah bertaubat dan bersatu menyelamatkan Melayu dan Islam!)

"Umno Perak ada krisis dalaman dan ramai yang tidak bersetuju dengan Zambry. Jadi dia sebut perkara itu sekaligus mahu menunjukkan seolah-olah beliaulah calon yang paling baik sekali untuk menduduki jawatan Menteri Besar," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen semalam.
(Mana ada macam tu… Kami hidup seronok dan bahagia. Allah selamatkan orang-orang yang jujur dan ikhlas, bukan orang yang GILA KUASA!!!)

Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang juga berkata, tindakan Zambry itu juga hanyalah sandiwaranya untuk menutup kegagalan beliau serta Speaker Dun, S. Ganesan yang gagal mengendalikan sidang Dun dengan baik meskipun mendapat bantuan daripada pelbagai pihak khususnya kawalan ketat polis.
(Heran jugak, tak sedar ke yang majoriti PR dah hilang kerana 3 orang mereka jadi BEBAS. Apa punya orang la...?????)

Mengulas lanjut mengenai sidang Dun yang berlangsung dua hari lepas, Nizar berkata, sidang Dun itu dijadikan sebagai alat untuk Umno/BN menunjukkan kuasa mereka sedangkan tiada apa yang dapat dicapai daripada persidangan tidak sampai lima jam itu.
(Siapa yang buat kecoh dulu??? Bawa banner macam-macam. Macam nak buat reformasi pulak...)

"Kenapa kami keluar dewan? Pertamanya perintah tetap telah diketepikan, tidak dipatuhi dan tidak dihormati. Yang kedua dalam agenda semalam tidak dinyatakan agenda untuk membahaskan titah ucapan Tuanku.”
(Buat cerita bohong lagi.. Sengaja plan nak buat kecoh..Kalau tidak mana dapat “banner” tu… Tak payahlah bohong. Ini bukan budak-budak!!!!)


"Kita tanya adakah perbahasan hendak diadakan tapi Ganesan dan Zambry tidak jawab. Jadi ini satu perkara yang mesti dijelaskan. Kalau ada perbahasan kita akan sediakan dan memang kita sediakan.
(Bohong! Dah rancang nak buat kecoh... Tak payahlah bagi macam-macam alasan!

"Yang ketiga kami mahu persidangan ini dilanjutkan sampai lima hari. Oleh kerana belum pernah lagi sejak rampasan kuasa di Perak, persidangan berlanjutan cuma yang ada sebelum ini pun tidak sampai dua tiga jam. Jadi kita minta supaya lebih adil dan kami boleh bersuara berkenaan tuntutan rakyat. Tapi ini pun tidak dijawab maka kami tidak ada pilihan lain kecuali keluar dewan," katanya.
(Mana ada rampasan kuasa.. Tak sedar ka PR dah hilang majoriti. ADUn PR yang isytihar jadi BEBAS. Tak akan tak faham lagi!!!!)

Petikan 4:

Kerajaan telah mengkhianati rakyat samada bumiputera maupun bukan bumiputera. Tidak ada kouta untuk bumiputera dan bukan bumiputera di gariskan di dalam MEB.Lebih berbahaya lagi ialah kerajaan seolah-olah membenarkan rakyat asing menguasai ekonomi dan memegang ekuiti di dalam negara kita.
Dasar Liberalisasi Ekonomi Negara (DLNE) yang diumumkan tahun lalu dengan jelas menunjukkan bahawa rakyat telah dianaktirikan kini MEB lebih dahsyat lagi. Mengikut DLEN pegangan ekuiti Bumiputera diturunkan daripada 30 peratus kepada 12.5 peratus dan ekuiti bukan Bumiputera dikurangkan daripada 25 peratus kepada 12.5 peratus.
Dasar ini membenarkan ekuiti asing telah ditingkatkan daripada 49 peratus kepada 70 peratus, serta pemansuhan FIC dan Penubuhan Ekuiti Nasional Berhad (Ekuinas) manakala nilai hartanah yang boleh dibeli oleh warga asing pula ditingkatkan daripada RM250,000 kepada RM500,000.
Lebih malang lagi MEB langsung tidak menetapkan kouta Bumiputera dan Bukan Bumiputera, maknanya rakyat asing boleh membolot seberapa banyak ekuiti yang mereka suka tanpa had.

Komen:
Orang GILA KUASA memangnya macam itu. Semua yang kerajaan buat semuanya tak betul. Yang betul yang depa buat. Soal KALIMAH ALLAH senyap macam tu saja. Tak berani nak cakap lebih-lebih. Jaga hati “KAWAN KARIB”. Serupa dengan isu NEGARA ISLAM dan HUKUM HUDUD.. Senyap sunyi dah pun. Pasal kalau cakap deras-deras nanti kena ”henyak” dengan PAK SHEIKH . Isu murtad pun dah tak kisah dah. Nun dok target jadi Timbalan PM.. (Kot-kot la PAK SHEIKH nak bagi).

Yang hairannya, depa tak sedar ka yang PAK SHEIKH dok pekena depa. PAK SHEIKH tahu, nak dapat kuasa mesti pecahkan (porak-perandakan) orang Melayu. Idea ni disampaikan kepada KAPAL TAK KARAM-KARAM dan LIM SEPAK SIANG... lu mau kuasa kena kongsi sama orang Melayu... Awat tak mau.. Ni la orang Melayu ( pak turut PAK SHEIKH dan TOK GURU) tak sedar. Lepas tu, Malaysia akan jadi Penang dan Singapura... Tunggu tengok la!!!!

No comments:

Nuffnang