Wednesday, March 31, 2010

TIDAK ADA JALAN LAIN, GUNA KARTUN PULAK!

Tak tau la apa nak jadi? Tak habis-habis dengan kekalutan dan kekusutan yang ada. Yang menghairankan sekali, ada jugak lagi yang dok kena tipu dan jadi tunggangan "Tok Ketua" haprak. Tengoklah, cerita kartun pulak dijadikan media menabur fitnah. Last-last polis serbu dan rampas. Eloklah macam tu, sebab yang suka kartun ni kanak-kanak. Jadi, tengoklah bagaimana strategi "puak" ini mempengaruhi kanak-kanak pula dengan "pembohongan". sampai bila??? Apa pendirian KDN dalam hal ini??


Baca berita ini, dan pertimbangkan lah dengan penuh keikhlasan dan keimanan.

"Pada 20 Mac lepas, sepasukan polis dari IPD Jasin Melaka merampas majalah-majalah kartun kami -- Gedung Kartun, Perak Darul Kartun, Isu Dalam Kartun dan 1Funny Malaysia," kata Zunar.

Februari lepas, majalah sama juga dirampas di Seberang Jaya, Butterworth, Permatang Pauh serta beberapa kawasan lagi di Pulau Pinang.

"Ogos tahun lepas, pegawai-pegawai KDN merampas 408 naskah sulung majalah Gedung Kartun di pejabat saya di Brickfields, Kuala Lumpur. Juga dirampas ialah plat dari kilang percetakan.

Semua majalah ini boleh dibeli secara online di website www.cartoonkafe.com atau email kepada cartoonkafe@gmail.com This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it atau hubungi pejabat Sepakat di 03 22744931 untuk keterangan lanjut.


Tengoklah pulak, tak boleh jual di kedai, dijual pula secara "online". Ini lagi bahaya. Kenapa mereka beriya-iya benar mereka hendak menjualnya. Banyak untung ke? Bukannya keuntungan yang menjadi matlamat mereka, tetapi kumpulan sasaran mereka golongan kanak-kanak dan remaja. Kenapa semua yang terjadi kepada mereka, dikatakan fitnah atau konspirasi? Bermakna, bila buat kesalahan kemudian didakwa di mahkamah, semuanya "fitnah" dan "konspirasi". Macam cerita berkawan dengan Israel, siapa yang lebih-lebih takut strategi keselamatan negara terbocor kepada Israel.. Siapa pulak yang berkawan lebih-lebih dengan Israel? Ini sepatutnya disedari oleh semua rakyat. Tapi, kenapa rakyat tidak nampak segala "helah" ini..

Tengoklah kartun di bawah ini...



Kartun yang akan merosakkan persepsi kanak-kanak@remaja

Sudah sampai masanya, kebebasan sebegini dikaji semula. Kita perlu tahu bahawa kewujudan sesuatu bahan bacaan untuk masyarakat ialah untuk menyebarkan ilmu dan maklumat yang berguna untuk penghidupan manusia. Tetapi, kalau untuk "mempersendakan" seseorang, apakah perlunya "bahan" itu diterbitkan???

No comments:

Nuffnang