Tuesday, March 23, 2010

SEBUAH TANGGUNGJAWAB BERSAMA.

”Kini Pulau Pinang sudah diperintah oleh DAP. Walaupun PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkongsi kuasa di negeri ini kita yakin dan percaya suara pemimpin mereka tidak sekuat mana.Mungkin hanya sekuat sayur taugeh itu yang boleh kita definasikan kekuatan PAS dan PKR di negeri ini. Sama ada suka atau tidak suka , PAS dan PKR hanya berada di bawah telunjuk DAP selama parti ini memerintah. PAS dan PKR tidak mempunyai kuasa penuh dan tidak akan mampu membuang imej antara dua darjat di negeri ini. Orang Melayu akan terus miskin dan terbiar selagi DAP , memerintah negeri ini.”

Sepotong ayat di atas, sebenarnya adalah bayangan situasi yang sudah berlaku. Bak kata pepatah melayu, ”nasi sudah menjadi bubur”. Cuma yang amat dikesalkan, kenapa orang-orang Melayu (Islam) dalam PKR dan PAS tidak menyedari hakikat ini. Kenapa mereka mesti bersekongkol dengan puak-puak kafir ini. Kembalilah kepada perjuangan mulia dan suci, menyelamatkan bumi Malaysia dari kerakusan ”pemimpin politik kafir”. Tengok dan siasatlah bagaimana cara mereka bercakap. Cara mereka melayani pemberita. Fikirkanlah sedalam-dalamnya.

Lihat dan bacalah sepotong ayat ini:
”Apa yang kita lihat sekarang banyak tanah di negeri ini bukan sahaja sudah beralih tangan kepada bukan Melayu malah sudah terjual kepada orang luar. Jika sesuatu tidak dilakukan orang Melayu akan merempat di negeri ini.”

Lagi, baca ini pula!
”Kalau tak percaya boleh datang dan melihat sendiri berapa kerat peniaga Melayu di negeri ini. Orang Melayu hanya mampu berniaga di bawah-bawah pokok dalam keadaan gerai mereka yang uzur dan daif. Nasib tidak baik sering diserbu oleh pihak majlis perbandaran dan sebagainya. Kalau kita sempat pergi ke Teluk Bahang Pulau Pinang dapat menyaksikan dengan mata kepala sendiri peniaga India Muslim berniaga roti menggunakan basikal roda tiga dan sebagainya. Setahu kita peniaga roti basikal roda tiga wujud di zaman sebelum merdeka lagi. Tidak sakitkah mata pemimpin parti-parti Melayu dan Islam melihat fenomena ini? Adakah kuasa yang diberikan kepada mereka guna untuk memperjuangkan kepentingan ahli mereka sahaja?”

Inilah yang bakal terjadi pada PRU13 atau PRU14.. Seandainya terjadi, anak-anak cucu akan mengutuk!!! Melayu akan mengemis di negeri sendiri???

No comments:

Nuffnang