Wednesday, April 7, 2010

TAKTIK BARU UNTUK RAIH SIMPATI! GILA…

Berita ini dikutip dari Harakah...
Walaupun Pakatan Rakyat memerintah negeri Selangor, namun ceramah pentas Pemuda Pakatan Rakyat malam tadi tetap diadakan di atas sebuah lori usang tanpa menggunakan jentera kerajaan negeri.
Pentas pemuda yang berlangsung di Dataran Bandar Baru Bukit Sentosa malam tadi menampilkan ketiga-tiga tokoh ketua pemuda daripada PAS, PKR dan DAP.
Menurut Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hasan, program malam itu sebagai permulaan gerak kerja pemuda Pakatan Rakyat bagi membantu kemenangan Pakatan Rakyat di dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini.
Komen:
Hendak tergelak pun ada juga. Tapi, tak apalah... Motifnya, hendak tunjuk kepada rakyat yang mereka tidak gunakan ”jentera kerajaan negeri”. Masih terlalu awal untuk memperkatakan perkara ini. Tapi yang jelasnya, ceramah macam ni supaya ”SENANG LARI” kalau kena serbu dengan pihak berkuasa. Percaya atau tidak, mesti tak ada permit punya! Tak payah lah tipu atau temberang pada rakyat. Banyak isu yang belum beres lagi.. Janganlah hendak tunjuk-tunjuk kejujuran atau keikhlasan. Sekarang ini, satu dunia sudah tahu yang PAKATAN RAKYAT BERMASALAH!!!

Tak payah lah cakap berdegar-degar pasal zionis Israel. Cubalah cerita kepada rakyat tentang betapa akrabnya DS Anwar Ibrahim dengan pemimpin Israel yang kaya-kaya. Ceritakan bagaimana "Tok Sheikh" dapat banyak duit untuk menaja setiap perjalanannya ke seluruh pelusuk dunia menjual "maruah negara" serta mengajak pemimpin-pemimpin negara luar campur tangan dalam kes yang sedang dihadapinya. Kenapa tidak dijelaskan kepada rakyat tentang isu-isu 16 September,.. isu lompat parti yang pada dasarnya diasaskan oleh "Tok Sheikh"....Kenapa sembunyikan??? Rakyat pun ingin tahu jugak... Jangan pandai bercakap perkara-perkara yang bersifat dongeng dan penglipurlara.. Tahu apa maksud dongeng dan penglipurlara???

No comments:

Nuffnang