Monday, April 5, 2010

BUAT AMAL LETAKNYA PADA HATI!

Saja saya paste tulisan dari Harakahdaily. Hendak tunjukkan betapa taksubnya orang Melayu (Islam) di atas pemerintahan Lim GE... tak taulah. Soal azan tu biasale.. Tak dengar azan pun kita sebagai orang Islam yang warak, sembahyang jugak. Gamaknya, kalau azan kuat tu bagus la.. ye. Jadi, Perlis tu azan dia tak kuat, kira tak bagus lah... cari la isu lain. Depa ni, sekarang ni memang berjaga-jaga.. Depa belajar dari pengalaman. Kalu nak tau, cuba cakap tentang NEGARA ISLAM dan HUKUM HUDUD.. melenting... jangan dok try. Hak yang tak larat berjalan pun bolerh kata.. Langkah mayat saya dulu.. jangan main!
Sekarang baca la apa yang ditulis oleh malaun ni... Seronok sungguh dia tulis puji Lim GE...
Saya ingin berkongsi pengalaman saya di Negeri Pulau Pinang. Saya berada di sana hampir seminggu. Saya berasa bangga dengan negeri di bawah pimpinan Lim Guan Eng.
Suara azan lima kali sehari begitu jelas berkumandang seolah-olah berada di Masjidil Haram. Tidak ada sebab untuk menlengah-lengahkan solat malah hati ini sentiasa ternanti-nantikan azan. PA systemnya yang bagus membuatkan suara azan yang berkumandang membuatkan hati rasa terharu dengan kebesaran Ilahi lantas timbul keinsafan dalam diri.
Ianya berbeza dengan suasana saya di Perlis. Rumah saya hanya beberapa meter dari Masjid. Azannya hampir tidak kedengaran. Suara azan begitu sayup sedangkan lokasi masjid sangat hampir dengan rumah saya. Itulah bezanya negeri di bawah pimpinan BN dan Pakatan Rakyat.
Nasihat saya salurkanlah duit ke masjid-masjid untuk PA system yang lebih berkualiti seperti masjid di bawah pimpinan Pakatan Rakyat.


Penulis:Nurul
Kangar, Perlis


Kalau dah susah sangat, pindah pi Penang! Boleh dengar azan puas-puas. ... Kalau nak puji tu, cari la benda lain. Tengok pasal pembangunan, kebajikan peniaga-peniaga Melayu, kes Kg. Buah Pala.... dan macam-macam lagi.

No comments:

Nuffnang