Monday, March 29, 2010

TUDUHAN PALSU

Lihatlah betapa jijiknya tulisan ini. Suatu tuduhan dan fitnah. Bagi dia orang, buat kerja fitnah dan hasutan ni kerja UMNO.. Tapi, sekarang ni dah terbalik, dia orang pulak banyak buat kerja terkutuk. Lihat tulisan ini...

Pengarang: Herman Samsudeen

Memang sudah saya jangkan bahawa ADUN Titi Tinggi, Yip Sun Onn akan menarik balik surat peletakan jawatannya yang dihantar kepada Speaker DUN Perlis, Datuk Yazid Mat Isnin lalu.

Selepas Najib bertakhta, bukan senang Adun atau Ahli Parlimen BN nak letak jawatan, apa lagi nak lompat parti. Lihat sahaja kes ADUN Bota, Datuk Nasaruddin Hashim yang mengistiharkan lompat ke PKR tahun lepas, tak sampai seminggu beliau lompat balik kepada Umno.

Tapi lompat balik tu, bukan lompat saja-saja kerana sebelum muncul di Pejabat Najib di Putrajaya, beliau dilaporkan hilang. Khabarnya diculik dan dilarikan dari rumahnya hingga membuatkan Isteri dan anak-anak beliau risau.

Tup-tup, dia berdiri sebelah Najib, umum masuk Umno balik. Tak sempat balik rumah jumpa anak Isteri pun.

Jadi sebelum hal yang sama berlaku, Adun Titi Tinggi terus hantar SMS tak jadi letak jawatan. Atau mungkin ada sebab lain yang beliau lebih tahu. Yang pasti perebutan kuasa dan jawatan dalam BN begitu kuat. Yip yang juga Naib Pengerusi MCA Perlis begitu terasa bila beliau ditendang keluar dari bilik Exco Kerajaan Negeri selepas 2 tahun jadi Exco.

Jadi, apa yang berlaku ini mungkin dilihat sebagai pergolakan peribadi beliau, tapi pada saya inilah bukti bahawa dalam BN bukan mudah anda nak survive…..walaupun kononnya berjuang untuk rakyat, masing-masing nak jaga poket.

BN pula takut benar kalau Yip nekad letak jawatan sebab Pilihanraya kecil mungkin berlaku dan BN belum comfirm boleh menang balik disitu. Yip hanya menang dengan majoriti 1,841 undi sahaja disitu pada pilihanraya 2008. Jadi, amat penting untuk BN pastikan Yip tidak letak jawatan. Mereka tak kira, guna cara lembut atau kasar, yang penting Yip kekal jadi Adun buat sementara ini.


* Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Harakahdaily.net. Harakahdaily.net tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan.


Komen:

Sewajarnya, demi perpaduan Melayu, penulis ini perlu "ditahan" kerana fitnah dan menyatakan sesuatu yang palsu dan jauh dari kebenaran sama sekali. Pandai-pandai saja dia menuduh UMNO yang bukan-bukan. Lagi pun, jagalah tepi kain sendiri. Tengoklah, apa terjadi pada Tok Guru... kejap cakap tak mahu, tak sihatlah. Lepas tu, bila dilantik... ketawa terkekeh-kekeh. Trick lama...

140 Digital Photography Backdrops PSD Layered Composite Backgrounds Templates Use With Adobe Photoshop and Corel Image Editing Software wColorVision GSX103 ProfilerPlus Software for Adobe Photoshop and Photoshop Elements

Cuba baca ini lagi. Semuanya kerja fitnah dan putar belit. Ini sajalah yang ada dalam akhbar tu... Akhirnbya yang pening orang Melayu (Islam). Sedarlah, orang Melayu ni sedang ditipu oleh bangsa lain. Dalam Pakatan Rakyat, pemimpin Melayu diperalatkan...

Baca di bawah ini!

KUALA LUMPUR, 29 Mac: Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo’ Mohamad Ghazali mempersoal tindakan Mohd Nizar Zakaria (BN- Parit) yang hanya menuding jari kepada Pakatan Rakyat berhubung isu fitnah yang dibangkitkan ahli parlimen itu.

Beliau yang bangun mencelah, memohon penjelasan Nizar berhubung isu fitnah terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didedahkan Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) sebelum ini.

"Yang Dipertua, semasa Kulim Bandar Baharu berucap, saya telah menerima satu SMS daripada seorang ahli jemaah surau Al-Mutmainnah Pandan Perdana kalau tak silap saya, beliau menyatakan kenapa Kulim Bandar Baru atau Zul Noordin lidah bercabang?

"Saya tanya balik apa yang dimaksudkan lidah bercabang, maka dia kata di surau hari itu dia cakap 'PM yang bom Mongolia' tetapi sekarang dia mengatakan ada fitnah pula tentang perkara tersebut.

"Kemudian pada masa yang sama juga Kulim Bandar Baharu juga menyebutkan fitnah terhadap Permatang Pauh (Datuk Seri Anwar Ibrahim).

"Kenapa perkara ini tidak langsung diambil perkiraan oleh YB Parit? Saya mohon penjelasan," katanya sambil memohon maaf kerana terpaksa membacakan SMS tersebut.

Beliau membangkitkan persoalan itu sewaktu Nizar membahaskan Titah Yang di-Pertuan Agong.

Nizar sewaktu memulakan perbahasannya mendakwa pihak pembangkang serta akhbar Harakah, Suara Keadilan dan Roket sering memutarbelitkan fakta.

Bangun mencelah sejurus dakwaan itu, Datuk Ismail Muttalib (BN-Maran) yang memohon penjelasan berhubung dakwaan Zulkifli Noordin bahawa banyak fitnah berlaku dalam Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun, persoalan Dr Lo' Lo’ tidak dijawab Nizar yang kemudiannya diarah Timbalan Yang Dipertua, Datuk Ronald Kiandee supaya menggulung perbahasan.

Sementara itu, Zulkifli petang ini melahirkan rasa kecewa dengan Dr Lo' Lo' kerana membacakan SMS berkenaan.

Ini kerana baginya SMS yang dibacakan oleh Ahli Parlimen Titiwangsa itu boleh direka.

Komen:

Wajarkah seorang Ahli Parlimen bersikap demikian? Apakah isu SMS boleh dijadikan sebagai landasan kebenaran sesuatu kenyataan? Tidak logik dan tak masuk akal langsung. Betul la kata YB Kulim-Bandar Baru..

No comments:

Nuffnang